L'ajuntament de Balaguer ha iniciat aquest setmana el pintat de les façanes del carrer del Miracle, una actuació que forma part del projecte de restauració de façanes del centre històric
L'ajuntament de Balaguer ha iniciat aquest setmana el pintat de les façanes del carrer del Miracle, una actuació que forma part del projecte de restauració de façanes del centre històric.
En total, 16 edificis d'aquest carrer han signat el conveni amb l'ajuntament per a la seva millora.
De la mateixa manera que s'ha fet en les anteriors fases, l'Ajuntament hi posa la maquinària i els mitjans tècnics, mentre que la propietat de l'edifici assumeix els costos del material.
Abans de cada actuació, un tècnic municipal inspecciona l'estat de la façana per determinar les actuacions a dur a terme abans de pintar-la, com ara reforçar o substituir l'arrebossat, tapar esquerdes, refermar els balcons i retirar alguns elements obsolets, com ara cables o caixes de llum.
Els treballs, gràcies a la compactació d'hores que faran els treballadors, es preveu que finalitzin a mitjans del proper mes de novembre.
L'actuació es porta a terme a través del programa de foment de l'ocupació "Treball als barris", que des del mes de març haurà ocupat un total de 34 persones, a part de les 30 dedicades a la millora de les façanes, un coordinador d'obres i una tècnica de Turisme.
En total, des de la passada primavera s'hauran rehabilitat aproximadament un centenar de façanes del carrer del Pont, la Banqueta i el carrer del Miracle.
Des de l'any 2012, les façanes restaurades són gairebé 300 en 8 fases i amb un cost d'una mica més d'un milió d'euros. D'aquests, 616.000 els haurà finançat la Generalitat amb els plans d'ocupació, 264.000 l'ajuntament i 167.000 els propietaris dels immobles.
Les diferents intervencions suposen un salt qualitatiu en la imatge del centre històric.