L'àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera reorganitza tot el seu equip per garantir el màxim de serveis possibles i continuar atenent les persones arran de la crisi sanitària del coronavirus
L'àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal de la Noguera ha reorganitzat tot el seu equip arran de la crisi sanitària del coronavirus i després del confinament decretat pel govern de Pedro Sánchez.
Ho ha fet, segons ha explicat aquest divendres a Ràdio Balaguer el director dels Serveis Socials, Josep Lluís Bonet, per continuar garantint el màxim de serveis possibles i continuar atenent les persones.
En aquest sentit, Bonet ha dit que hi ha part del personal que fa teletreball mentre que també s'ha creat un equip d'emergències format per set persones que estan presencialment cada dia al consell de 9 a 14 h.
Pel que fa a serveis, es continua garantint al 100 % el servei d'atenció domiciliària així com el servei de teleassistència, que s'ha potenciat encara més trucant cada dia als diferents usuaris (fins ara se'ls trucava dos cops per setmana). També segons Bonet, es continua garantint el subministrament d'aliments d'urgència a persones vulnerables, el nombre de les quals ha augmentat els darrers dies a causa de la situació actual. El repartiment es fa a tota la comarca i també a Balaguer a través d'Àgape. Així mateix, s'atenen tots les urgències socials que hi pugui haver i ja s'han repartit també pràcticament totes les targetes moneder a les 906 famílies beneficiàries de la Noguera.
Josep Lluís Bonet també ha dit que estan en contacte constant i directe amb tots els ajuntaments de la comarca perquè "actualment són molts els usuaris que s'adrecen als consistoris per explicar-los les seves demandes en un moment excepcional com aquest".
També des del consell comarcal estan en contacte amb altres serveis com el CAP, la Guàrdia Urbana, Mossos d'Esquadra i, fins i tot, amb algunes residències per donar-los suport. Precisament, a algunes residències se'ls ha fet arribar material com, per exemple, mascaretes, que persones de Balaguer i comarca han fet arribar al consell perquè aquest les distribuís entre els col·lectius més necessitats.
D'altra banda, des de l'àrea de Serveis Socials del consell continuen fent el seguiment de totes aquelles dones que són víctimes de la violència de gènere. Segons Bonet, la psicòloga que cada setmana feia atenció al consell comarcal ara la fa telefònicament. També la tècnica responsable del SIAD està en contacte permanent tant amb la psicòloga com a les usuàries que reben aquest tipus d'atenció en coordinació amb l'Institut Català de la Salut a Lleida.
Finalment, Josep Lluís Bonet, entre altres coses, ha recordat els diferents canals a través dels quals la ciutadania es pot informar de tot el que es fa des de Serveis Socials. Entre aquests, la pròpia web del consell i les xarxes socials (Facebook i Instagram). També ha recordat que es pot trucar al telèfon del consell, el 973 44 89 33.