L'economista Gonzalo Bernardos imparteix avui a Balaguer una conferència en què analitzarà el potencial econòmic de la ciutat. La xerrada es fa a les 8 d'aquest vespre a la Sala d'Actes de l'Ajuntament
Gerard Guiu, director del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació serà l'encarregat de presentar l'esdeveniment, que finalitzarà amb la intervenció de l'alcalde de Balaguer, Miquel Aguilà.
L'economia Lleidatana: trets, desafiaments, oportunitats es va presentar a la Diputació de Lleida el 16 de Febrer de 2009. L'informe conclou que Lleida presenta en l'actualitat unes potencialitats econòmiques indiscutibles derivades, entre altres factors, d'una situació geogràfica privilegiada.
L'estudi determina que el conjunt de la productivitat del treball a les comarques lleidatanes augmenta per sobre de les mitjanes de Catalunya i de l'Estat espanyol, tot i que es troba per sota de les seves mitjanes. Només els sectors dels serveis i de l'agricultura superen les mitjanes catalana i espanyola.
L'informe també indica que l'evolució de la productivitat a Lleida és gairebé sempre més baixa sector a sector que en el conjunt de Catalunya.
Pel que fa al sector turístic, l'estudi recomana fomentar el turisme interior, rural, cultural, esportiu, artístic i religiós. També la referència al TGV com una oportunitat per fer promoció de Lleida i promoure que la gent vingui a Lleida, conegui Lleida i inverteixi.
Un altre dels sectors que l'estudi considera que s 'ha de potenciar són les energies renovables que defineix com una branca amb futur i amb capacitat d'atraure fortes inversions.
L'informe conclou que l'agricultura i la ramaderia han d'apostar per la qualitat i pels segments d'alt creixement de la seva demanda potencial, com l'agricultura i ramaderia ecològiques, la diferenciació del producte i la varietat. Bernardos ha fet especial incidència en el fet que Lleida es pugui convertir en un punt de referència europeu pel que fa al sector agroalimentari, ja no només en l'àmbit de la producció sinó en el de la innovació i creació de nous productes que s'adeqüin a la societat actual.