Les protectores d'animals lleidatanes reclamen una condemna exemplar i de presó per a la persona que va tirotejar i va abandonar el gos Noah en un contenidor de Balaguer.

Per Ràdio Balaguer
741 visites
Storage

Les protectores d'animals lleidatanes reclamen una condemna exemplar i de presó per a la persona que va tirotejar i va abandonar el gos Noah en un contenidor de Balaguer. Els cossos policials segueixen investigant qui podria ser-ne l'autor i fins la Guàrdia Civil ha fet una crida a través de les xarxes socials perquè ciutadans aportin informació.

Des de la plataforma Amics dels Animals de la Noguera, que va acollir el gos, creuen que es tracta d'un caçador a causa dels perdigons incrustats (d'un cartutx) i perquè Noah és un gos caçador. Creuen que el caçador va intentar desfer-se del gos "perquè ja no li servia per caçar".

Segons la presidenta de la protectora, Bàrbara Gómez, és un acte d'extrema crueltat que no pot quedar impune perquè s'ha comès un delicte de maltractament animal flagrant.

El Codi Penal castiga des de fa tres anys amb penes de fins a 18 mesos de presó el matractament animal.

Les ferides que li va provocar el tret han obligat els veterinaris a extirpar un ull al gos i també li han tret alguns dels perdigons que tenia incrustats a la cara.

Unes intervencions i un tractament molt costosos econòmicament. Per a això, des de la protectora han posat a disposició un número de compte (La Caixa ES23 2100-0080-42-0200206761) perquè la gent pugui fer donacions.

Moltes altres persones ja s'han ofert per acollir el gos una vegada s'hagi recuperat encara que des de la protectora asseguren que "dependrà de la seua evolució perquè el seu estat és greu".

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar