L'OMS diu que més de la meitat de les morts amb covid-19 a Europa són en residències, també alerta que els fumadors són més susceptibles de patir una infecció greu de covid-19

Per Ràdio Balaguer
575 visites
Bd7A8E036Be9Cde59211Bebebc51F255Donafumant

L'Organització Mundial de la Salut calcula que més de la meitat de les morts amb covid-19 a Europa s'han produït en residències. Malgrat que no tots els països europeus han proporcionat aquestes dades, l'OMS estima que entorn el 55% de les defuncions amb coronavirus s'han registrat en centres d'atenció a la gent gran. "És una tragèdia humana inimaginable", ha remarcat Hans Kluge, director general de l'OMS a Europa. Per això, de cara a la transició cap a la "nova normalitat" mentre no es trobi una vacuna l'OMS reclama més inversions en les residències per garantir la seguretat de la gent gran que, recorden, es poden recuperar del covid-19.

També ha alertat que els fumadors són més susceptibles de patir una infecció greu de covid-19. Preguntada per un estudi a França que mostra com la nicotina podria protegir d'aquest virus, l'experta en emergències de l'OMS Catherine Smallwood, ha assegurat aquest dijous que el tabac és "un factor que pot contribuir" a una malaltia més greu perquè fumar "està vinculat a una menor funcionalitat dels pulmons". Smallwood ha remarcat que "tota la informació científica que tenen fins ara" indica que el tabac és un factor de risc.

ACN

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar