Més d'un centenar de tractors i sis carrosses participen a la Festa de Sant Antoni Abat de Balaguer.
Més d'un centenar de tractors i sis carrosses han participat a la Festa dels Tres Tombs de Sant Antoni Abat de Balaguer aquest matí a la plaça del Mercadal.
La tradicional festa ha estat presidida per l'alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, i el president de la Confraria de Sant Antoni Abat, Joan Comelles, acompanyats pel diputat al Parlament, Antoni Balasch, el diputat provincial, Eloi Bergós, i altres autoritats i regidors de la corporació.
Els actes han començat a primera hora del matí, a les 7.00h, amb un repic de campanes per anunciar la festa. A les 8.00h s'ha fet la cerimònia de benedicció dels populars panets i una hora més tard, a les 9.00h, la missa a l'altar del Sant.
A les 11 s'ha celebrat la missa solemne a l'església de Sant Josep i una mica més tard de les 12 han començat els Tres Tombs a la plaça del Mercadal.
Abans dels Tres Tombs s'ha fet la benedicció dels animals amb la presència de molts animals de companyia i el pas de les carrosses fetes per diferents associacions i centres escolars.
El primer premi de les carrosses, dotat amb 300 euros, ha estat per la carrossa "Ramader i Hortalà saben reciclar" de l'Associació Dona Rural. El segon premi, de 210 euros, se l'ha endut la carrossa "Recuperem lo corral" " de Sergi Mangues i el tercer premi se l'ha emportat la carrossa "Les coses petites" de Jaume Figuerola. La resta de carrosses l'altra que ha fet l'Associació Dona Rural, la d'Unió de Pagesos i l'escola Vedruna Balaguer, han rebut totes una menció i 80 euros cadascuna.
La jornada d'avui ha acabat amb un dinar de germanor al pavelló Molí de l'Esquerrà tot i que les Festes de Sant Antoni Abat 2017 finalitzaran amb el tradicional sopar el dissabte 28 de gener al Restaurant del Santuari