Més incendis aquest estiu a Ponent però menys hectàrees cremades. Les línies elèctriques causen el 30% de focs de vegetació.

Per Ràdio Balaguer
579 visites
C54Cea39C6736D871232A8Ff279C0106Incendiagentsrurals

La demarcació de Lleida ha registrat aquest estiu més incendis però menys hectàrees cremades. Aquesta reducció en l'impacte final ha estat possible gràcies a les tasques de prevenció i a "un primer atac més contundent" que ha comptat amb la intervenció d'un elevat nombre d'efectius des d'un primer moment, que ha permès controlar més ràpid el foc i evitar la seva propagació i simultaneïtat. Ho ha explicat aquest dilluns el director general de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, Juli Gendrau. Concretament, l'estiu de 2017 s'han registrat a l'Àrea Regional de Lleida 47 incendis mentre que l'estiu de 2016 se'n van comptabilitzar 21. Tot i això, mentre l'estiu passat es van cremar 900 hectàrees fruit d'aquests focs, aquest estiu l'afectació s'ha reduït fins a les 336 hectàrees. "Estem per sota de la mitjana tot i haver tingut un estiu bastant dur i tot i tractar-se d'una campanya complicada a causa de la sequera i la falta de pluges", ha reconegut el cap d'Agents Rurals a Lleida, Llorenç Ricou.

El mateix cap ha informat que el 30% dels 47 incendis que han tingut lloc aquest estiu a Lleida (14) han estat originats per una línia elèctrica, la majoria d'ells relacionats amb l'avifauna. Sis incendis han estat causats per un llamp, la majoria d'aquests al Pirineu. 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar