Propostes culturals diverses aquest cap de setmana a Balaguuer, amb protagonisme diumenge al matí per la celebració del Dia Universal de la Sardana. A comarca hi ha propostes culturals i també festives com la Festa Jove de Gerb
BALAGUER
La Biblioteca Municipal de Balaguer programa per divendres a les 20h la proposta teatral a partir del llibre homònim 'Agost' de Tracy Letts, a càrrec de L'Agropecuària Produccions Extensives.
Agost és una comèdia dramàtica teatral escrita per Tracy Letts.
Ambientada a Pawhuska (Oklahoma) durant un calorós mes d'agost, l'obra se centra en les relacions personals en el si dels Weston, una família desestructurada, que es retroba amb motiu de l'estranya desaparició de Beverly Weston, el patriarca.
En el desenvolupament de l'acció surten a la llum les misèries del clan, ancorat en els desafectes de Violet, una mare malalta de càncer de boca i addicta als medicaments i les seves tres tres filles, Barbara, Ivy i Karen, portadores en si mateixes de les seves pròpies desgràcies.
-
Un any més se celebren a tot Catalunya les Jornades Europees d'Arqueologia, els propers dies 14, 15 i 16 de juny, i per aquest motiu una vintena de museus i jaciments arqueològics obren les seves portes i ofereixen experiències úniques per difondre el patrimoni cultural del país.
En el cas de Balaguer, des del Museu de la Noguera s'ha organitzat la xerrada 'Descobrint la plaça Sant Salvador des de l'arqueologia', aquest proper divendres i que anirà a càrrec de Carme Alòs, directora del Museu de la Noguera.
Les obres de millora urbanística de la plaça Sant Salvador de Balaguer han tornat a posar al descobert les restes arqueològiques que es conserven sota la plaça, i en aquest sentit la xerrada pretén donar a conèixer la importància d'aquestes restes i com l'arqueologia ens ajuda a explicar la història de la ciutat.
-
Al mes de juny, La Mercantil en off, presenta dos concerts de piano: Piano Interior, d'Antoni Tolmos, el passat 9 juny, i Mirall, de Marta Palací aquest divendres.
Pel que fa a Mirall, obre les portes a un camí ple de reflexions, pensaments i inquietuds. La primera obra de Marta Palací afronta de manera íntima temes vitals per a l'autora, que composa la música i la lletra de les seves creacions. El concert comptarà amb les veus de Marcel Barrera i Maria Mestre, que acompanyaran la pianista sobre l'escenari. La cita serà a les 21 h
Les entrades dels concerts es poden adquirir de manera independent o bé de manera conjunta amb una entrada única per als dos concerts a un preu reduït.
-
El programa s'iniciarà a les 10h amb la missa sardanista, amb ofrenes, i amb l'exhibició de la sardana 'Sota l'esguard del Sant Crist de Balaguer' per part de dansaires de diferents colles sardanistes de la ciutat.
Tot seguit la Bellpuig Cobla començarà el programa sardanista obert a tots els assistents, que començarà amb la sardana unitària i la lectura del Manifest de la Sardana. Un manifest que enguany s'ha encarregat a l'equip del programa radiofònic 'El búnquer de Catalunya Ràdio', i que serà llegit per la periodista Magda Gregori.
Després de l'homenatge al Mestre Josep Prenafeta s'oferirà un esmorzar als participants. I a 2/4 de 12 començarà la Trobada d'Adults del Saltem i Ballem amb el galop de presentació, la sardana de lluïment, una segona en la modalitat de punts lliures, i acabarà amb la sardana de germanor. L'organització lliurarà un obsequi per a totes les colles i grups participants i continuarà la ballada oberta a tothom fins al migdia.
Els músics de l'Escola Municipal de Música d'Agramunt s'incorporaran al programa musical, interpretant les sardanes de forma conjunta amb la Bellpuig Cobla a la sardana de germanor de la trobada d'adults, i continuaran també conjuntament en les darreres sardanes del programa musical de la matinal.
Per aquesta edició de la Trobada Sardanista d'Adults del programa del Saltem i Ballem s'han inscrit dotze colles sardanistes d'arreu de Ponent.
L'activitat sardanista és organitzada pel Col·lectiu Sardanista amb el suport de la Paeria de Balaguer, del Saltem i Ballem i de les colles de la ciutat.
-
Aquest diumenge dia 16 de juny té lloc la cloenda del curs de l'Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica. Serà al Teatre Municipal de Balaguer amb dues sessions i amb l'espectacle "Studio 54" , a càrrec de les gimnastes de l'escola i del club.
Aquest any el festival estarà dedicat a la mítica discoteca i que la intenció és representar l'última nit d'obertura de la sala, amb un bon recull de música de l'època.
El festival es dividirà en 4 blocs, tot i que amb una durada aproximada d'una hora i 20 minuts, no tindrà cap interrupció.
Per tal de poder donar cabuda a tot el públic assistent se'n faran 2 sessions, una a les 17.30 i una segona a les 19.30. Les entrades que encara queden disponibles es poden aconseguir accedint a l'apartat de l'Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica de Balaguer dins de la web balaguer.cat
-
El diumenge l'Orfeó Balaguerí oferirà el tradicional concert de fi de curs, a l'església de sant Domènec i a partir de les set de la tarda.
El concert comptarà amb la participació de dues corals, la de l'Orfeó i la de l'Schola Cantorum de Lleida. Aquesta oferirà en la primera part, sota la direcció d'Enric Navàs Mariné, un repertori de música gregoriana mentre que l'Orfeó Balaguerí cantarà en la segona part amb una selecció de músiques contemporànies, amb la batuta de Miguel Castro, segons ha destacat el secretari de l'Orfeó, Josep Molins.
Prèviament al concert es farà la presentació dels llibres 'Cent anys d'història de l'Orfeó Balaguerí', d'Alexandre Rubio, i 'Trenta veus. Cantaires de l'Orfeó Balaguerí', de Miquel Trilla, ambdós editats de manera desinteressada per Laila Edicions.
-
Exposicions
Amb motiu se la Setmana Internacional dels Arxius, l'Arxiu Comarcal de la Noguera ofereix l'exposició Balaguer. 1925-1937. Fotografies de Daniel Torruella Valls.
La mostra aplega una selecció d'imatges extraordinàries de Balaguer del primer terç de segle XX, a través de les quals el visitant podrà apreciar com era la capital de la Noguera fa 100 anys.
L'exposició es podrà veure fins al 30 de juny a la Sala Estudi 76 de la Paeria de Balaguer, de les 10h a 20h.
-
El Museu de la Noguera acull l'exposició 'Metàfores de la llum', en la qual Albert Minoves proposa un recorregut en el que fa evident com el traç, el color i la materialitat son protagonistes en la seva obra.
La cerca de la llum i com aquesta canvia i transforma els paisatges naturals que ens envolten és l'eix de la mostra que l'artista presenta al Museu de la Noguera.
-
La Fundació Marguerida de Montferrato presenta l'exposició "Tot tan a prop" de Joan Rom.
L'artista presenta per primera vegada les obres que conformen aquesta exposició d'escultura que té com a constant el dibuix que les estructura.
L'exposició es pot visitar fins al 31 de juliol
-
Altres:
Una altra activitat turística és la que ens ofereix el Centre d'Interpretació de l'Or del Segre de Balaguer, que organitza l'activitat "Iniciació a la recerca d'or". L'activitat té una durada aproximada d'una hora i en acabar, tothom pot endur-se en un petit vial de plàstic, totes les palletes d'or que hagin trobat com un record de la visita. Les reserves es poden fer a través de la pàgina web del Museu de la Noguera www.musecn.com. També al correu ordelsegre@balaguer.cat i al telèfon 973 448 668
-
Cinema
Arriba al cinema Balaguer la projecció de les pel·lícules: AMIGOS IMAGINARIOS i LOS BUENOS PROFESORES
AMIGOS IMAGINARIOS
Sinopsi:
Una nena descobreix que pot veure els amics imaginaris de tot el món, així que s'embarca en una aventura màgica per reconnectar els amics imaginaris oblidats amb els nens.
LOS BUENOS PROFESORES
Sinopsi:
Comença un nou curs escolar. Benjamin és un estudiant de doctorat sense beca.
Davant la manca de perspectives de futur, accepta una feina com a professor en un institut de París.
Sense formació ni experiència descobreix com pot ser de dur la professió de mestre en un sistema educatiu afectat per una manca de recursos crònica.
Amb el suport i el compromís de la resta de docents, i una mica de sort, se'n replantejarà la vocació.
Més informació, horaris i compra d'entrades a circusa.com
-
COMARCA
-
Aquest divendres torna el Cicle Gaudí de cinema català a Vallfogona.
Serà a la Sala d'Actes de l'ajuntament, a 2/4 de 10 de la nit, amb la projecció de Robot Dreams.
Es tracta d'una cinta d'animació basada en la popular novel·la gràfica de Sara Varon. En Dog és un gos solitari que viu a Manhattan. Un dia decideix construir-se un robot perquè sigui el seu amic. La seva amistat creix, fins i tot fer-se inseparables, al ritme del Nova York dels 80. Una nit d'estiu, en Dog, amb gran pena, es veu obligat a abandonar el robot a la platja.
El preu de l'entrada a la projecció serà de de 4,5€
-
L'espai Anècdota Rural, ubicat entre Montgai i Cubells, presenta aquest dissabte a la tarda l'oportunitat de gaudir d'un espectacle de comèdia stand-up entre oliveres.
Sota el nom de "Com un llum d'oli", anirà a càrrec dels humoristes lleidatans: Alba Segarra, Marc Oliva, Elefanta i Nessa Molina.
Començarà a les 7 de la tarda i les entrades, al preu de 15 euros, es poden comprar anticipades a la web eventbrite.es
Amb l'entrada s'obsequiarà als assistents amb una degustació, i es comptarà amb la presència de la cerveseria La Balaguerina i Formatges de Montgai ACM.
-
Aquest dissabte segueixen els actes de celebració del mil·lenari de Sant Pere de Ponts. A les 7 de la tarda es podrà veure a l'interior de la col·legiata de Sant Pere de Ponts "SAGETA DE FOC", un espectacle amb motiu de l'Any Joan Salvat-Papasseit i que és una producció de Barcelona Poesia i el mateix Mil·lenari de Sant Pere de Ponts.
Les entrades, el preu de 10 euros, es poden aconseguir a l'Oficina de Turisme de Ponts, a Sant Pere el dia de l'acte des de mitja hora abans del seu inici, i a la web entrapolis.com
-
El jovent de Gerb organitza aquest dissabte la festa de benvinguda a l'estiu. La festa Jove Gerb24, que inclou tardeo, sopar de colles, concert i Dj's.
De les 7 de la tarda fins a la matinada hi haurà festa jove al camp de futbol, amb les actuacions del grup Cactus i els djs Jordi Laro i Moncho.
A més, la festa serà de temàtica cowboy. Els assistents que hi vagin disfressats podran participar dels concursos, pujar al toro mecànic, i gaudir de més sorpreses.
-
Algerri celebra aquest dissabte la seva festa de quintes.
Des de les 7 de la tarda hi haurà una escala en hifi amb talents locals.
A les 9 de la nit hi actuarà la batucada Fot-li fort, seguida d'un sopar popular i la sessió nocturna dels djs Santi Roig i Plensa.
-
Aquest diumenge es farà a les 12h la commemoració del 70è aniversari de la benedicció i consagració del Santuari de la Mare de Déu del Remei amb una missa solemne presidida per l'Excm. i Rvnd. monsenyor arquebisbe Joan-Enric Vives i Sicília, bisbe d'Urgell i copríncep d'Andorra.
La cerimònia serà cantada per les corals Flor de Lli de Linyola, Bellcant de Bellcaire d'Urgell i l'Espiga d'Or de Bellvís que, a continuació, oferirà un concert coral.
-
L'Església Sant Miquel Arcàngel de Vallfogona serà escenari aquest diumenge de la XXIII Trobada de Corals.
Hi assistiran la Coral Vallfogonina i la Coral Xiroia, serà amb entrada gratuïta i el concert començarà a les 7 de la tarda.