Sopar de tardor per la lluita contra el càncer el dia 29 d'octubre al pavelló Molí de l'Esquerrà.

Per Ràdio Balaguer
1038 visites
D48C75B4Eaab0824985Ae20223B78D35Soparcancertardor

El dissabte 29 d'octubre, a les 21.30h i al pavelló del Molí de l'Esquerrà, tindrà lloc el Sopar de tardor per la lluita contra el càncer amb un  doble objectiu, un de conscienciació i l'altre de recaptació de diners per a la recerca i la investigació d'aquesta malaltia. 

Conscienciació en una doble vessant, primer en l'homenatge als familiars i coneguts que ja han traspassat i, segon, en la vessant de la lluita, de la no conformitat, de la participació per fer possible que a través de la investigació, la recerca, la prevenció, i les  cures pal·liatives, entre altres, es pugui superar en un futur aquesta malaltia.

Cada any moren de càncer al món prop de vuit milions de persones dels dos sexes  i contrauen la malaltia més de 20 milions. Però no tot són notícies dolentes. Els últims anys, en gran part a causa de l'avanç en tecnologies dedicades a la investigació genètica, s'ha aconseguit un salt qualitatiu més que esperançador.  Aquestes millores s'han donat en quatre de les àrees essencials de la lluita contra el càncer: en la detecció precoç i el diagnòstic de les diverses patologies oncològiques, en les opcions quirúrgiques, en la radioteràpia i en la quimioteràpia.  Al mateix temps es fa necessari  assegurar l'accés a l'atenció psicològica per ajudar a afrontar la malaltia dins de l'àmbit familiar i també introduir mesures que facilitin el retorn a la vida laboral dels pacients afectats en fase de recuperació i millora.

Però per investigar, per prevenir i per curar fan falta molts recursos, que no poden assumir només les institucions. És per això que des de Balaguer i la Noguera volen aportar també el seu granet de sorra organitzant aquesta activitat de tardor, que preveu una assistència de més de 300 persones i una recaptació de  5.000 euros provinents  del sopar, donacions de particulars i l'organització d'un bingo amb molts regals lliurats per cases comercials de la ciutat.  Com a cloenda de la festa actuarà per a tots els assistents el grup musical JALAYSA

L'Associació per la lluita contra el càncer de la Noguera, l'Ajuntament de Balaguer i el Servei Educatiu de la Noguera animen la ciutadania a participar-hi alhora que expressen un agraïment especial a totes les entitats i empreses que ajuden amb les seves aportacions i regals.

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar