Un total de 150 persones i 20 empreses participen en la Jornada d'Ocupació de la Noguera 'Connectant talent i oportunitats' que es fa aquest divendres al CEI de Balaguer

Per Ràdio Balaguer
673 visites
3B8D3753E90087087B28F8872859Baf8Jornadaocupacidelanoguera202412

El CEI Balaguer acull aquest divendres la Jornada d'Ocupació de la Noguera "Connectant talent i oportunitats", un espai de trobada entre persones de la comarca que busquen feina i empreses del territori que cerquen talent per cobrir llocs de treball vacants.

En total, participen en la jornada una vintena d'empreses i 150 persones candidates per treballar, segona ha explicat la gerent del Consorci GAL Noguera Segrià Nord, Gemma Cortada, que alhora s'ha mostrat confiada perquè els contactes d'avui entre empresaris i persones que volen entrar al mercat laboral  ajudin a millorar l'ocupabilitat a la comarca.

La Jornada d'Ocupació de la Noguera, sota el títol "Connectant talent i oportunitats", ha començat a les 9 h amb la benvinguda i salutació per part de la paera en cap de la ciutat, Lorena González, i de la consellera d'Ocupació del Consell Comarcal, Ester Guarné.

González ha destacat que tant a Balaguer com a la comarca de la Noguera hi ha una taxa d'atur important per la qual cosa "són importants accions com aquesta per posar en contacte directe empreses i persones que busquen feina".

Acte seguit s'ha celebrat una taula rodona amb representants de diverses empreses de la zona, en la qual s'ha debatut sobre reptes de futur amb la intel·ligència artificial (IA) en els processos de selecció de personal. Seguidament, des de l'Institut Municipal d'Ocupació de Lleida s'ha fet el taller participatiu 'Prepara't per al futur amb la IA'.

Després d'una pausa per esmorzar, les empreses presentaran la seva activitat i serveis, i exposaran les necessitats per cobrir llocs de feina que tenen actualment. La jornada acabarà amb un seguit d'entrevistes individuals molt breus, en les quals les persones i les empreses podran mantenir un primer contacte o intercanvi de dades, si s'escau.

Des del sector empresarial, han valorat de forma molt positiva la possibilitat d'establir un contacte directe amb els possibles candidats a ocupar un lloc de treball. Segons Ismael Bertran, cap de recursos humans de Plusfresc, una jornada com la d'aquest divendres ajuda les persones en recerca de feina a establir un contacte directe amb els responsables que han decidir si acabaran entrant o no a l'empresa. "Poder parlar de tu a tu, explicar coses concretes que es poden trobar o quines dificultats poden tenir perquè els surti bé el procés de selecció els ajuda molt", ha dit.

Les 17 empreses participants en les entrevistes ràpides han estat: Actel, Zeeman, Randstad, Plusfresc, Quàlia, Castells de Lleida, Compsa Online, Àrids Daniel, Gespasa, Troca, Gili Group, Monestir de les Avellanes, Cricursa, Ferreteria Armengol, Inserta Fundación ONCE, Villart Logístics i Grup Ambort. 

La Mesa d'Ocupació de la Noguera és una plataforma d'entitats de la comarca que treballen en l'àmbit del treball i la formació, amb l'objectiu d'unificar recursos i donar un millor servei a les persones. En formen part les següents entitats: Aspid, Associació Reintegra, Càritas Diocesana d'Urgell, Consell Comarcal de la Noguera, Consorci GAL Noguera Segrià Nord, Creu Roja, Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), Oficina Jove de la Noguera, Paeria de Balaguer i Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar