Balaguer presenta aquest dimecres el funcionament dels pressupostos participatius del 2020. El procés compta amb 5 fases i s'acabarà el 4 de desembre. La ciutadania pot presentar propostes que siguin viables tècnicament i assumibles per la Paeria
La Paeria de Balaguer presentarà el proper dimecres el funcionament de la segona edició dels Pressupostos Participatius.
La presentació es farà pel canal de Youtube de la Paeria a les 20.00 h i s'explicarà el seu funcionament i les diferents fases, que en total seran 5 entre els mesos de setembre i desembre, segons ha explicat a Ràdio Balaguer el paer de Participació, Kevin Bruque. Segons el mateix paer, les fases s'han dividit en cinc períodes: el de presentació; el període en què es faran les propostes; la valoració; la votació i la presentació dels projectes guanyadors.
A diferència de l'any passat, les propostes aquest any les farà la ciutadania, segons explica el mateix Kevin Bruque, que també assenyala els canals pels quals es podran fer arribar les diferents idees: presencialment, a través d'un formulari físic que estarà disponible a la casa de la Paeria o en línia, a través d'un formulari que hi haurà a l'App Bústia Ciutadana.
També es podran presentar les propostes a la web femlanostra.balaguer.cat o en les sessions sectorials que es convocaran des de l'Àrea de Participació de la Paeria.
Les propostes es podran fer entre el 30 de setembre i el 23 d'octubre i aquestes seran analitzades posteriorment, del 26 d'octubre fins al 19 de novembre, per part dels equips tècnics de la Paeria que hauran d'avaluar la seva viabilitat.
Els pressupostos participatius comptaran amb una partida de 150.000 euros, que es veurà reflectida al pressupost ordinari de 2021 i pel que fa als criteris que han de seguir les diferents propostes hi ha, per exemple, que cada proposta no superi la quantitat de 150.000 euros; que siguin legals; viables tècnicament; assumibles per la Paeria; que facin referència a inversions i no a serveis ni a millores en els serveis; que siguin competència de la Paeria; que no afectin a més d'un exercici pressupostari i, entre altres, que no comportin accions d'exclusió social i siguin del màxim gaudi per a tota la ciutadania.
Per fer possibles aquests pressupostos i formar la Comissió de Seguiment és necessari incorporar dues persones voluntàries, una persona representant de la ciutadania i una altra representant de les entitats.
Per poder formar part de la Comissió, cal presentar una instància a la Paeria, ja sigui telemàtica o presencial i la persona que representi les entitats caldrà que acrediti de quina associació prové.
El termini per presentar les sol•licituds acaba el 29 de setembre. La persona s'escollirà per sorteig i la resta exerciran de suplents de la Comissió.
Per a més informació o dubtes, les persones interessades poden escriure un correu a l'adreça participacio@balaguer.cat.