El departament de Governació destinarà 500.000 euros a 7 municipis de Lleida, entre ells Balaguer, per arreglar els desperfectes ocasionats per la pluja del 23 de setembre.

Per Ràdio Balaguer
872 visites
20D4685731B54F8Be957911C18D611D8Conselleraaitona
El Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge destinarà 500.000 euros a set municipis de la demarcació de Lleida, amb la finalitat d'arranjar els desperfectes provocats per les tempestes amb pedra i inundacions produïdes el setembre d'enguany. 
 
Aquests ajuts va ser anunciats ahir per la consellera de Governació, Meritxell Borràs, en una visita institucional a l'Ajuntament d'Aitona. Les partides serviran per donar cobertura a la reparació dels danys produïts en béns de titularitat municipal, com ara reposició de paviments, reconstrucció d'accessos a diversos nuclis, reparació d'instal•lacions municipals o substitució de mobiliari urbà, entre d'altres.
 
L'alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, ha valorat avui l'anunci fet ahir per la consellera.
 
Àudio 
 
L'ajuntament confia que Governació cobreixi una bona part d'aquests 369.000 euros, que és la part susceptible de ser subvencionada, ja que la resta fins a 510.000 euros, no ho pot ser. En aquest sentit, Jordi Ignasi Vidal, confia que la partida de la Generalitat es pugui ampliar si és necessari. 
 
Àudio 
 
El mateix alcalde ens ha explicat com avancen les obres d'arranjament dels diferents desperfectes aquí a la ciutat.
 
Àudio 
 
Els 500.000 euros de Governació han de donar resposta a les sol•licituds de suport financer presentades pels ajuntaments d'Aitona (Segrià), Balaguer (Noguera), La Baronia de Rialb (Noguera), Massalcoreig (Segrià), Senterada (Pallars Jussà), Seròs (Segrià), així com l'Entitat Municipal Descentralitzada de Fontllonga i Ametlla (Noguera). 
 
Aquests ajuntaments han presentat a Governació els corresponents informes de danys provocats per les intenses pluges de finals de setembre.
 
Aquesta línia d'ajuts extraordinaris del Departament de Governació està a disposició permanent dels ajuntaments i ens locals per fer front al finançament d'obres de reparació en béns i equipaments de titularitat pública malmesos arran de temporals o desastres naturals.
 

El mes destacat

Notícies relacionades

Altres notícies que et poden interessar